رشد روابط عمومی

رشد روابط عمومی

روابط عمومی (PR) تکنیکی‌ست که به عقیده بسیاری از فعالان حوزه بازاریابی، از تبلیغات  مفیدتر و بسیار به صرفه‌تر است. محوریت فعالیت در بازاریابی نوین،  مشتری  می‌باشد و همین باعث شده است که روابط عمومی، برتری محسوسی نسبت به سایر روش‌های ترویجی داشته باشد.

برخی روابط عمومی را آینده بازاریابی می‌دانند. روشی کارآمد و درعین حال با پیچیدگی‌های ارتباطی بالا که برای موفقیت در آن، مطالعه و بررسی نمونه‌های موفق و ناموفق به شدت ضروری است. اما….

حرفه ی ما مشاوره با مدیران ارشد است، بسیاری از ایده ها وتفکرات و نظریه پردازی ها حاصل تجربه و جلسات مشاوره ای است که با مدیران شرکت های بزرگ برقرار شده است می باشد. اما آنچه باعث آزار است، اینکه در تمامی جلسات با هیئت مدیران شرکت های مختلف، اهالی تبلیغات نیز حضور دارند و در زمان تصمصم گیری در خصوص استراتژی های بازاریابی سکوت اختیار می کنند. آیا هنوز مدیران روابط عمومی به این باور نرسیده اند که استراتژی های بازاریابی باید از رویکرد تبلیغاتی به رویکرد روابط عمومی محور تغییر جهت دهد؟

بسیاری از متخصصین روابط عمومی، به جای اینکه خود را نماینده ی خود شرکت بشناسند، خود را نماینده ی مصرف کننده، درون شرکت می دانند. بسیاری از متخصصین روابط عمومی ترجیح می دهند با مدیر عامل شرکت ها مشورت دهند تا اینکه درون سنگر های نبرد بازار، همراه کارمندان بازاریابی همکاری کنند. بسیاری از متخصصین روابط عمومی از اینکه صنعت روابط عمومی خود را به بازاریابی فروخته و مغلوب آن شده اند، شکایت دارند. خودش را به بازاریابی فروخته است؟ چطور می توانید خود را مغلوب مهمترین  کارکرد یه شرکت، یعنی بازاریابی بدانید؟

همه ی کارکرد های دیگر برای این به وجود آمده اند که در خدمت بازاریابی باشند.

مدیران شرکت های بزرگ به تازگی قدرت روابط مومی را در ساخت نام های تجاری یافته اند. ولی به تلاش بیشتر نیاز دارند که طرز تفکر تبلیغات محور خود را به تفکر روابط عمومی محور تغییر دهند.

تهیه و تنظیم: هیئت تحریریه آرمان پردازان رادمان ( آپرم )

 
aprem آپرم لوگو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *