استراتژی های بازاریابی

استراتژی بازاریابی

ابتدا مروری می کنیم به معنای استراتژی در مدیریت و کسب و کار
استراتژی عبارت است از برنامه ای جامع، منسجم و کامل که برای تحقق اهداف اساسی سازمان تدوین می گردد. بنابراین استراتژی یا راهبرد نوعی برنامه است که برای نیل به مقاصد و اهداف اصلی سازمان تدوین می شود و تعیین کننده نوع خدمات یا محصولاتی است که سازمان به جامعه عرضه می کند و الگوی نحوه پاسخ گویی سازمان به محیط را شکل می دهد.
پس یک استراتژی بازاریابی برنامه کلی تمامی اهداف بازاریابی شما را با هدف بالا بردن بازدهی بودجه و کسب بیشترین میزان از سهم بازار نشان می دهد. مشخص است سیستمی که برای فرایند بازاریابی خود برنامه ی مدونی نداشته باشد نتنها نمی تواند نسبت به عملکرد خود خروجی صحیحی بگیرد بلکه طی مدت کوتاهی به دلیل عدم شناخت درست مشتریان با شکست مواجه می گردد.
توجه و تاکید به این موضوع که مشتریان خریدار چیزی هستند که برای آنها ارزشی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. مهم نیست ما فروشنده ی چه چیزی هستیم مهم این است مشتریان چه چیزی می خواهند پس در قدم اول با شناسایی این موضوع می توانیم باید ها و نبایدهای فعالیت اقتصادی خود را تعیین نموده و برنامه های خود را تدوین نماییم.
پس از اینکه مشتریان خود را شناسایی کردیم باید برای یک سری سوالات در مورد آنها پاسخ روشنی داشته باشیم:
• آنها به چه چیزی اهمیت می دهند؟
• نحوه ی ارتباط موضوعاتی که برای آنها قابل اهمیت است با خدمتی که ما به آنها ارائه می دهیم به چه صورت است؟
• میخواهیم چه چیزهایی را از ما بشنوند؟
• چه پیامی ارسال کنیم که در عین حالی که نیاز آنها را شناسایی کرده ایم دروغ هم نگفته باشیم؟
استراتژی های بازاریابی با توجه به علم مدیریت و کسب کار در دنیای امروز بسیار گسترده است، صاحبان نظریه چون فلیپ کاتلر، مایکل پورتر و سایرین هر یک فراخور زمان و بررسی های خود مطالب ارزنده و کاربردی را مطرح نموده اند که میتوان با بررسی کردن و تلفیق آنها با توجه یه سیاست گذاری های سازمان وشرایط کشوری و منطقه ای اقدامات شایسته ای را انجام داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *