روابط عمومی و معرفی استارت آپ

روابط عمومی و معرفی استارت آپ

ریپورتاژ خبری شوید.

بله، یکی از توانایی ها و وظایف روابط عمومی همین است که شما را در شناخته شدن توسط بازار هدف یاری و یا یادآوری نماید. جذب اعتماد مخاطب مهمترین اقدامی است که باید انجام دهید و یکی از راه های جذب مخاطب این است که تیتر خبرگزاری ها شوید. لزومی ندارد که تیتر خبری در صفحه اول آن خبرگزاری باشید. انتخاب سنجیده می تواند شما را در رسیدن به اهدافتان یاری دهد.

در دوره ای به سر می بریم که هزاران استارتاپ با توان مالی و تخصصی کم یا زیاد کار خود را آغاز کرده اند پس این موضوع نه برای خبرگزاری ها و نه برای مخاطب جذابیت نخواهد داشت و با بیان این موضوعات در ریپورتاژ خبری خود فقط اتلاف هزینه خواهید داشت.

اینکه چه خبرگزاری را انتخاب کنید در وحله ی اول و پس از آن پرداختن به موضوعاتی که برای مخاطب جذابیت داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

وقتی فکر می کنیم و به گذشته شرکت های بزرگ و پیشتاز در صنایع مختلف رجوع می کنیم، یک وجه اشتراک در یادآوری آن مجموعه ها در ذهن همه ی ما تداعی می شود و یا در مجالسی که می خواهیم از آن ها یاد کنیم و موفیقت های آنان را مثال بزنیم:

 بهروز از کجا شروع کرد..     جابز با اپل چه کرد..     لامبورگینی از تراکتور به کجا و چرا و بسیار مثال دیگر. .

قصه و گذشته ی آنان است که حس شعف را در ما ایجاد می کند و گاهی ما را فارغ از اینکه آن برند در کجای بازار است مجذوب خود می کند. نتیجه آنکه برای همه ی استارتاپ ها هم داستانی وجود دارد از فراز و نشیب ها با واقعیتی ملموس با زندگی مردمی که کنار آنها زندگی می کنیم و با بیان داستان خود نتنها حس اطمینان بلکه حس خود باوری را نیز در آنان که می خواهند و هنوز به هر دلیلی شروع نکرده اند، ایجاد می کنیم.

بودجه خود را تقسیم بندی کنید و در رسانه های مختلف ( وب سایت، نشریه، روزنامه و…) حضور پیدا کنید.

بیان اینکه الان چه و که هستید برای مخاطب جذابیت ایجاد نمیکند. اینکه آنچه هستید به مخاطب چه کمکی می کند حائز اهمیت است.

بیان اهداف بلند مدت و روند کار در آینده بسیار تاثیر گذار است.

رسانه مناسب را شناسایی کنید:

  • چه نوع مخاطبانی دارند؟
  • مخاطبانشان چه چیزی را دوست دارند؟
  • خبرنگار شما چه مفاهیمی را بهتر بیان می‌کند؟
  • حوزه مورد علاقه خودش چیست؟

تفکر و قلم خبرنگار و نویسنده می تواند شما را به هدف برساند و یا تمام تلاشتان بی نتیجه بماند.

گاهی پیش می آید که یک روزنامه نگار یا نویسنده یا خبرنگار، اطلاعات کافی در یک زمینه ندارد و صرفا کلماتی کلی و بی معنی را پشت سر هم می نویسد. این اتفاق فاجعه‌ست و تمام هزینه و تلاش شما را برای تهیه ریپورتاژ نابود می‌کند!

خبرنگاری را انتخاب کنید که در حوزه مورد فعالیت شما و عرصه های اقتصادی علم کافی را داشته باشد تا بتواند با کمک فن نویسندگی خود، مطالب شما را بهتر و زیباتر بیان کند و مخاطبین تازه برای شما جذب کند.