مقالات

روابط عمومی و معرفی استارت آپ

روابط عمومی و معرفی استارت آپ

ریپورتاژ خبری شوید. بله، یکی از توانایی ها و وظایف روابط عمومی همین است که شما را در شناخته شدن توسط بازار هدف یاری و یا یادآوری نماید. جذب اعتماد مخاطب مهمترین اقدامی است که باید انجام دهید و یکی از راه های جذب مخاطب این است که تیتر خبرگزاری ها شوید. لزومی ندارد که […]

چرا تبلیغات

چرا تبلیغات

اگر در امر ساختن نام های تجاری، روابط عمومی مقدم بر تبلیغات قرار می گیرد، پس چرا آنقدر کم درباره ی آن نوشته شده است؟ سوال منصفانه ای است. «جایگزینی روابط عمومی با تبلیغات به عنوان اولین ابزار ساخت نام تجاری»، موضوعی است که ما آن را در هیچکدام از نشریات معتبر نیافته ایم. به […]

عصر امروز بازاریابی

عصر امروز بازاریابی

دقیقا” یک سال پیش از حوادث یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ آمریکا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در برنامه ای، اهداف توسعه ی هزاره ی سوم در کره خاکی را در هشت بند توصیف نمود. پروفسور فیلیپ کاتلر با در نظر قراردادن این اهداف عالی برای بشر، به بررسی نقش « بازاریابی » در این راستا پرداخته […]

صد ایده کلی بازاریابی

صد ایده  کلی بازاریابی

۱- نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود ۲- درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالیانه بازاریابی تعیین کنید ۳- هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید. ۴- یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص […]

استراتژی های بازاریابی

استراتژی بازاریابی

ابتدا مروری می کنیم به معنای استراتژی در مدیریت و کسب و کار استراتژی عبارت است از برنامه ای جامع، منسجم و کامل که برای تحقق اهداف اساسی سازمان تدوین می گردد. بنابراین استراتژی یا راهبرد نوعی برنامه است که برای نیل به مقاصد و اهداف اصلی سازمان تدوین می شود و تعیین کننده نوع […]

رشد روابط عمومی

رشد روابط عمومی

روابط عمومی (PR) تکنیکی‌ست که به عقیده بسیاری از فعالان حوزه بازاریابی، از تبلیغات  مفیدتر و بسیار به صرفه‌تر است. محوریت فعالیت در بازاریابی نوین،  مشتری  می‌باشد و همین باعث شده است که روابط عمومی، برتری محسوسی نسبت به سایر روش‌های ترویجی داشته باشد. برخی روابط عمومی را آینده بازاریابی می‌دانند. روشی کارآمد و درعین حال با پیچیدگی‌های […]

ظهور روابط عمومی

ظهور روابط عمومی

با معرفی پی آر و یک  PR Week اولین نشریه تخصصی روابط عمومی در سال ۱۹۹۸، این صنعت صاحب مجله ی خاص خود شد که از نظر مفاد، صفحه آرایی و نوشتار در جایگاه رقابت با مجله ی ۶۹ ساله ی عصر تبلیغات، کتاب مقدس اهالی تبلیغات، قرار گرفت. جو نابلوم Jonah Bloom ، سر […]

زندگینامه فایول

زندگينامه  فایول

تولد : ۱۸۴۱ استانبول، بازنشستگی : ۱۹۱۸ ، درگذشت : ۱۹۲۵  پاريس  به دلیل اینکه پدر هنری فایول از مهندسان سازنده مدخل شاخ طلایی در شهر استانبول بود وی ۶ سال از اوایل عمرش را در این شهر سپری کرد.  او به همراه خانواده اش در سال ۱۸۴۷ به کشور فرانسه بازگشت. فایول در شهر […]

باید های ابتدایی فروشنده

باید های ابتدایی هر فروشنده

فارغ از اینکه نوع کسب و کار ما چیست و وسعت آن به چه میزان است یکسری اصول همیشه حاکم می باشند و می توانند فرایند فروش ما را تسهیل ببخشند. گفتنی است بسیاری از ما بواسطه تجربه این اصول و مفاهیم را خواسته و ناخواسته بکار بسته ایم اما آنچه اهمیت دارد میزان تاثیر […]