روابط عمومی

در دنیای امروز داشتن روابط کاری مناسب و موثر جزء لاینفک هر بنگاه اقتصادی شمرده می شود از این حیث سازمان ها به سمتی پیش می روند که بخش روابط عمومی خود رابه صورت درون یا برون سازمانی قوی تر نمایند، چراکه در این بخش علاوه به وظیفه هایی چون اطلاع رسانی و فعالیت برون سازمانی همچون بخش رسانه ها، کنفرانس هاو…، مسئولیت درون سازمانی بسیار مهم و تاثیر گذاری دارند. توجه به جزئیات، موانع احتمالی و داشتن راه حل های از قبل پیش بینی شده و روابط بلند مدت یکی ازمسئولیت های بخش روابط عمومی هر سازمانی محسوب می گردد.

روابط عمـومی

روابط عمومی (PR) تکنیکی‌ست که به عقیده بسیاری از فعالان حوزه بازاریابی، از «تبلیغات» مفیدتر و بسیار به صرفه‌تر است. محوریت فعالیت در بازاریابی نوین، «مشتری» می‌باشد و همین باعث شده است که روابط عمومی، برتری محسوسی نسبت به سایر روش‌های ترویجی داشته باشد.

برخی روابط عمومی یا Public Relations را آینده بازاریابی می‌دانند. روشی کارآمد و درعین حال با پیچیدگی‌های ارتباطی بالا که برای موفقیت در آن، مطالعه و بررسی نمونه‌های موفق و ناموفق به شدت ضروری است. مزیت خاص روابط عمومی در آن است که در صورت موفقیت، اعتبار پیام انتقال داده شده به مخاطب از این طریق به مراتب بیشتر از اعتبار پیام های تبلیغاتی است. . امروزه بازاریابان از روابط عمومی برای تاثیرگذاری بر نگرش ها و برداشت های گروه های مختلف نسبت به شرکت ها، سازمان های غیرانتفاعی، نام های تجاری، سیاستمداران و به طور کلی افراد مشهور استفاده می نمایند. روابط عمومی نقش حیاتی در توانایی سازمان ها برای ایجاد و حفظ تصویر مطلوب از خود دارد.تا از این طریق، با شکل دهی مجدد برند، ضمن افزایش آگاهی مشتریان نسبت به آن برند، ارتباطی اثربخش با مشتریان اصلی برند برقرار کرده و به جایگاهی تثبیت شده در بازار ایران دست یابد.

از جمله خدمات بخش روابط عمومی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ارائه ي مشاوره هاي مؤثر به مديران ارشد سازمان
  • حفاظت از حريم سازمان در مقابل جوسازي هاف خلاف گويي ها، دروغ پردازي ها، تهديدها و…
  • همكاري فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه ها
  • برگزاري جلسات داخلي بين كاركنان و مديران به صورت ماهيانه يا فصلي
  • ارتباط تنگاتنگ با اينترنت، خبرگزاري ها، وب سايت ها و وبلاگ ها
  • توجه به اطلاع رساني آنلاين و داشتن حداقل يك ساعت و يا وبلاگ تخصصي براي سازمان و اداره
  • ايجاد حسن رابطه بين كاركنان، مشاوران و مديران سازمان
  • انعكاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم مميزي نمودن آن به مسئولان
  • تحليل گري و داشتن صداقت كاري
  • انعكاس مسائل و تنگناها همان گونه كه هست
  • برقراري ارتباط رضايت مندانه بين دستگاه مطبوع و مخاطبان
  • چاپ بروشور پيام هاي آموزشي، پژوهشي و ديگر فرآورده هاي سازماني
  • خروج روابط عمومي از موضع انفعالي به موضع فعال
  • دعوت از خبرنگاران در مراسم و مناسبت هاي مختلف
  • دخالت ندادن موضع گيري هاي شخصي در تنظيم اخبار سازمان
  • اجراي سيستم مكانيزه ي خبررساني (روابط عمومي الكترونيك)
  • تبعيض قايل نشدن بين خبرنگاران و البته اين هنر روابط عمومي است كه به اندازه ي قابليت و توان رسانه ها از  آنها به نفع سازمان بهره ببرد.
  • كوتاه نويسي (بيان موضوعات اصلي و مهم در تنظيم اخبار)
  • خوش برخورد بودن
  • سرعت عمل و ايفاي نقش مؤثر و ارزنده در مواقع حساس و بحراني
  • مديريت تابلوي اعلانات و به روز كردن مطالب آن
  • برقراري تعامل مطلوب و سازنده بين اداره يا سازمان مربوط با سازمان ها، ادارات، نهادها و اشخاص حقيقي وحقوقي
  • تهيه ي گزارش فعاليت واحترام قائل شدن براي ارباب رجوع و افكار عمومي

مهارت فني، دانش و مهارت تخصصي، سوابق تجربي موفق، توانمندي هاي فردي نظير پژوهش افكار عمومي، اخلاق و منش متناسب با حرفه ي روابط عمومي، احساس تعهد نسبت به سازمان و جامعه از ويژگي هايي است كه به مدير روابط عمومي كمك مي كند تا بر اساس آن بتواند موفقيت لازم را در پيشبرد اهداف سازماني محقق نمايد. اگرچه مجموعه ي وظايف يك روابط عمومي به وظایف و روش های مشخص همچون تبلیغات محدود نمی گردد و هرگز نمي توان آن ها را محدود و محصور در يك سري برنامه ها كرد، اما روابط عمومي براي وصول به موفقيت سازماني، نبايد بدون برنامه حركت كند، بلكه بايد هدفمند، منظم و قاعده مند باشد تا بتواند در راستاي انجام وظايف،موفقيت حاصل نمايد.

شبکه های اجتمـاعی

 به دنبال استقبال روز افزون کاربران، فضای مجازی به یکی از بهترین نقاط دسترسی به مخاطبان هدف برند های مختلف تبدیل شده است. شرکتهای برتر دنیا هر ساله مبالغ بیشتری را صرف بازاریابی و تبلیغات دیجیتال نموده و تلاش می کنند از هر فرصتی که پیشرفت فناوری در اختیار آنها قرار داده نهایت استفاده را به عمل آورند.

پاسخ به نیازهای متغیر مشتری و خلق ارزش بیشتر برای وی از طریق فناوری پیشرفته، تدوین و اجرای استراتژی دیجیتال، در کنار کسب اطمینان از انتقال پیام برند به مخاطبان صحیح با به کارگیری جدیدترین و اثر بخش‌ترین ابزارها و کانال‌های دیجیتال، هدف اصلی کلیه فعالیت های دیجیتال برای هر کسب و کاری می باشد. برای دستیابی به این مهم بهتر است با کمک متخصصین این حوزه به صورت حرفه ای وارد عمل شد تا ضمن سودآوری به اعتبار و وجهه اجتماعی برند لطمه ای وارد نشود. بازاریابی دیجیتال نیز همانند بازاریابی شامل کلیه مراحل تدوین استراتژی اولیه، یافتن مخاطبان هدف و سپس جایگاه یابی می باشد با این تفاوت که در مرحله جایگاه یابی بخشی تحت عنوان فعالیت های مجازی بدان اضافه می شود، در این مرحله گام اول ایجاد دارایی دیجیتال بوده، سپس تلاش می شود تا ترافیک لازم برای این دارایی فراهم شود و متناسب با ماهیت برند و بستر دیجیتال، کلیه فعالیت ها تحت نظارت و کنترل لحظه به لحظه باشد تا در نهایت اهداف محقق شود. موسسه آرمان پردازان راد مان(آپرم) با پی نمودن و پیاده سازی آخرین تغییرات دراین حوزهو ارائه راهکار های موثر به مشتریان خود به دنبال ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات قابل ارائه به مشتریان می باشد.

از جمله خدماتی که در این بخش ارئه می گردد شامل:

  • ممیزی دارایی های دیجیتال
  • بهبود و ارتقای دارایی های دیجیتال
  • تدوین کمپین های ۳۶۰ درجه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال
  • تحقیقات بازار آنلاین

تیم بازاریابی دیجیتال موسسه آرمان پردازان راد مان( آپرم) با پیشبینی روندهای آتی نسبت به هر تغییری در دنیای تبلیغات و فضای مجازی، از قبل آمادگی داشته و بدین منظور از طریق اجرای کمپین و برنامه‌های بازاریابی و تبلیغات دیجیتال، خدمات نتیجه محوری ارائه می‌دهیم که منجر به پیشرفت و رشد مشتریان سازمان می‌شود.

طراحی و پیاده سازی توسط موسسه آرمان پردازان رادمان ( آپرم )